söndag 17 januari 2010

Smakprov från Bett-mässan.


Jag har under några dagar haft den stora förmånen att få besöka Bett-mässan i London.
Jag har lyssnat på många fantastiska föreläsare och jag har gått på mässan och blivit helt knockad av allt utbud som finns.
Det du ser på filmen här ovan är ett "Digitalt bord". Barnen kan stå runt det och arbeta tillsammans.
Här visar jag bara hur man kan flytta bilder, förstora mm.
På ett av borden kunde tolv stycken barn arbeta tillsammans.
Man fattar inte hur fort allt går, och det är nog bara ens egna tankar som kan begränsa användandet.

Lägger också in en film på en digital penna som kunde "läsa" text i en bok bara genom att man"duttar" på sidan. Vilket språk sagan skulle berättas på, kunde man också välja.
Sen kan man ju diskutera användandet av denna penna, men jag vill att ni ska få se.
Det var ett otroligt väsen där jag filmade så det går knappt att urskilja något ordentligt tal, men titta och begrunda.
Lite fräckt är det allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar