fredag 23 oktober 2009

Lägga till sköldpaddor.

För några veckor sedan visade jag en länk till bland annat jättesöta pingviner som man kan lägga in på sin blogg.
Idag fick jag frågan hur man gör.
Jag ska visa genom några skärmdumpar hur jag gjorde.
Logga först in på din blogg.
Gå in på länken du finner här.



Sen väljer du vilken av figurerna du vill lägga till på din blogg och klickar på den.
På just denna sida är det ganska enkelt för man kan lägga in bilden direkt genom att klicka på blogger-loggan.
Du kan också bestämma var du vill placera dina figurer.



Bestämma storlek måste du också göra genom att klicka i någon av rutorna. Mina sköldpaddor har mellanstorleken.


När du klickat på den storlek du valt klickar du på Blogger sidebar om du vill att dina små figurer alltid ska ligga på sidfältet på din blogg.
Sen får du förhandsgranska om det blir bra.
Lycka till.
/Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar